اواخر دهه ۸۰، در محدوده خیابان دماوند و نزدیک بوستان سرخه‌حصار پلی ساخته شد تا تردد در بزرگراه شهید سلیمانی آسان شود، اما بخش‌هایی از این پل به‌ دلیل معارضان ناتمام ماند و رانندگان مجبور به تردد مسافت بیشتری می‌شدند.

افتتاح دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به بزرگراه شهید یاسینی

همشهری - محمد سرابی: روز گذشته در یکصد و چهل و هفتمین پویش امید و افتخار، یکی از این دسترسی‌ها باز شد و حالا انتخاب مسیر برای رفتن به بزرگراه شهید یاسینی شرق و غرب فراهم است. این دسترسی ۳۵۰متر طول دارد، اما ۱۰کیلومتر در کاهش سفر تأثیرگذار است.

معارضان و کمبود مصالح؛ عوامل تأخیر در پروژه‌ها

هادی حق‌بین، معاون فنی عمرانی شهردارتهران: در پروژه‌های شهری زمان کم و شتاب فعالیت‌های اجرایی در به سرانجام رسیدن اهمیت دارد. از بابت تأخیرها از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم. در زمینه تأخیرها کمترین نقش را منابع مالی دارد و مهم‌ترین عامل معارضان ملکی و تاسیساتی است. همچنین کمبود مصالحی مانند سیمان، آرماتور و ورق مؤثرند. در ماه‌های گذشته کمبود برق باعث کاهش تولید برخی مصالح شده بود که اکنون رفع شده و در ماه‌های بعد افتتاح پروژه‌ها سرعت می‌گیرد. برخی از پروژه‌ها به ظاهر ابعاد کوچک‌تری دارند ولی بسیار اثرگذار هستند.

تکمیل پروژه‌هایی که از گذشته باقی مانده

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران: مسیر راستگردی که بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت) را به سمت بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند، درواقع بخشی از پلی است که قبلا ساخته شده. ایجاد این دسترسی به ‌دلیل معارض‌هایی که وجود داشت در زمان ساخت پل انجام نگرفت و به آینده موکول شد. انجام چنین دسترسی‌ها و تکمیل تقاطع‌ها دشوار است، اما ساخت هر کدام از آنها ترافیک بخشی از شهر را حل می‌کند و در این دوره مدیریت شهری عزم جدی‌ای بر انجام آن داریم.

بیشتر بخوانید: ۸۰ طرح عمرانی همزمان در حال اجراست

میانبر ۱۰ کیلومتری مسیر مردم

مردم چه می‌گویند؟

ترافیک روزهای تعطیل کم می‌شود

پرویز الهی، ساکن محله سرخه‌حصار: محله سرخه‌حصار در تعطیلات با افزایش سفرها، دچار ترافیک می‌شود که بخشی از آن در تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید یاسینی است. در این مواقع، مسافران شمال به‌ خودروهایی که برای رسیدن به مسیر شرق به غرب یاسینی باید مسیر زیادی را تردد کنند اضافه می‌شد. امیدواریم با ایجاد دسترسی جدید از حجم این ترافیک کم شود.

گره‌گشای مردم

مولود خلیلی، دهیار سرخه‌حصار: گاهی ترافیک محدوده در روزهای پنجشنبه و جمعه آنقدر زیاد می‌شود که مسیر ورود به سرخه‌حصار بسته شده و اهالی این محدوده باید از سمت پایانه شرق قدیم برای ورود استفاده کنند تا به خانه‌های خود برسند. ازدحام خودروها در بزرگراه ناشی از برخی مشکلات تقاطع‌هاست و اصلاح و تکمیل قسمت‌های جانبی تقاطع‌ها مانند تقاطع‌های یاسینی و شهید سلیمانی بعد از این به رفع گره‌ها و تردد آسان مردم کمک می‌کند.

مسیری که کوتاه شد

محمود معنوی، ساکن کوی نیروی‌ هوایی: مشکل ترافیک محدوده شرق تهران از اتوبان افسریه سرچشمه می‌گیرد و تا انتهای بزرگراه شهید سلیمانی هم ادامه دارد. چند سال قبل پل شهید سلیمانی را ساختند تا ترافیک به خیابان دماوند منتقل نشود. حالا هم ساخت دسترسی جدید، قسمت دیگری به پل اضافه کرده است که مسیر خودروها را کوتاه‌تر می‌کند. امیدواریم تقاطع‌های دیگر جنوب بزرگراه هم ساخته شود.

کد خبر 892379
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha